Hi,

Cpa teach us this trick.

When you start for first time the compegps LAND or starting managing a track, you can realized that the time spend walking and the time spend resting appear to be mixed.

If you use the compegps to analysed tracks from car or bikes, maybe you don't see this, because compegps is configured to consider that all the tracks points that are below from 3.6 km/h, are stopped points.

This velocity is a little big considering that the human walk.

This is caused by one parameter in the compegps configuration.

This parameter is call Stopped_Points_Speed and can be change in the gps.ini file, inside the compegps directory.

The standar is configured with the value of 1. Stopped_Points_Speed=1.0000

1.000 = 3.6km/h

In my case, i have put 0.2 that is 1 Km/h and my tracks are more realistic.

Stopped_Points_Speed=0.2

bye bye-
P.S: This parameter is also in the Pocket. Tomorrow I will explain were.

-----------------------------------------
Cpa nos enseño esto.

Cuando te pones la primera vez en serio a mirar los datos de un track, te das cuenta de que el tiempo parado y el tiempo en movimiento parecen cambiados, de echo el tiempo en parado siempre supera al tiempo en movimiento.

Si tus tracks son con coche, moto o bicicleta a lo mejor no te has dado cuenta, esto es debido a que compegps LAND está configurado para que todos aquellos puntos que estén por debajo de 3.6km/h se consideren como parados.

Es un poco excesivo considerando el paso humano.

El causante de esto, es un parámetro en la configuración del compegps.

Se encuentra en el fichero gps.ini dentro del compegps, el parámetro es: Stopped_Points_Speed

Por defecto viene como:
Stopped_Points_Speed=1.0000

1.000 = 3.6km/h

Yo probando configuraciones llegué a dejarlo en 0.2, que es 1km/h, y mis tracks ahora se parecen más a la realidad.

Stopped_Points_Speed=0.2

Saludos.
P.D: Si no se me adelanta nadie, esto mismo lo pondré para la PDA.

This is also